ការវិភាគផែនការយុទ្ធសាស្ត្រសម្រាប់ផ្នែកការចាត់ការទូទៅ
ការវិភាគផែនការយុទ្ធសាស្ត្រសម្រាប់ ផ្នែកការចាត់ការទូទៅ (General Affairs – GA) តម្រូវឲ្យវាយតម្លៃលើសមត្ថភាព គោលដៅ និងផលប៉ះពាល់របស់ផ្នែកនេះចំពោះអង្គភាពសរុប។ ខាងក្រោមជាការវិភាគលម្អិត៖
១. ទិដ្ឋភាពទូទៅនៃផែនការយុទ្ធសាស្ត្រ
ផ្នែក ការចាត់ការទូទៅ មានតួនាទីគ្រប់គ្រងនិងផ្តល់សេវាកម្មសំខាន់ៗដល់អង្គភាពដែលមិនមែនជាផ្នែកស្នូល (non-core functions)។ ការងាររបស់ផ្នែកនេះរួមមានការគ្រប់គ្រងអគារ សេវាកម្មរដ្ឋបាល កិច្ចសហការរដ្ឋាភិបាល ការប្រមូលផ្តុំ និងការគ្រប់គ្រងប្រព័ន្ធផ្គត់ផ្គង់។
ទិសដៅសំខាន់ៗក្នុងផែនការយុទ្ធសាស្ត្រ
ប្រសិទ្ធភាពប្រតិបត្តិការ: បង្កើនប្រសិទ្ធភាពក្នុងការប្រតិបត្តិការប្រចាំថ្ងៃ។
ការគ្រប់គ្រងចំណាយ: កាត់បន្ថយការចំណាយដោយរក្សាគុណភាពសេវាកម្ម។
ការអនុវត្តតាមបទដ្ឋានផ្លូវច្បាប់: ទាក់ទងទៅនឹងវិធានការរដ្ឋបាលនិងបទប្បញ្ញត្តិ។
ការបង្កើនបទពិសោធន៍សម្រាប់បុគ្គលិក: បង្កើនសុវត្ថិភាពនិងផាសុខភាពក្នុងការងារ។
ការរីកចម្រើនបៃតង (ESG Compliance): ផ្គូផ្គងនឹងគោលនយោបាយបរិស្ថាននិងសង្គម។
ការប្រើប្រាស់បច្ចេកវិទ្យា: ប្រើប្រាស់ឧបករណ៍ឌីជីថលដើម្បីបង្កើនប្រសិទ្ធភាព។
២. ការវិភាគផែនការយុទ្ធសាស្ត្រ
ក. សក្តានុពល (Strengths)
- ផ្តល់សេវាកម្មទូលំទូលាយ – គ្រប់គ្រងមុខងារសំខាន់ៗដែលគាំទ្រការងាររបស់អង្គភាព។
- សហការល្អជាមួយផ្នែកផ្សេងៗ – ទាក់ទងនិងធ្វើការជាមួយអង្គភាពផ្សេងក្នុងក្រុមហ៊ុន។
- អាចលៃតម្រូវបាន – អាចផ្លាស់ប្តូរឲ្យសមរម្យនឹងរចនាសម្ព័ន្ធអង្គភាព។
ខ. ចំណុចខ្សោយ (Weaknesses)
- អាចត្រូវចាត់ទុកជាផ្នែកចំណាយច្រើន – ពុំមានទិន្នផលផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុជាក់លាក់។
- ការប្រែប្រួលយឺតយ៉ាវ – ប្រសិនបើគ្មានការគ្រប់គ្រងផ្លូវច្បាប់ និងបច្ចេកវិទ្យាខ្ពស់។
- គ្មានប្រព័ន្ធតាមដានត្រឹមត្រូវ – ធ្វើឱ្យការវិភាគទិន្នន័យមិនបានល្អ។
គ. ឱកាស (Opportunities)
- ការប្រើប្រាស់បច្ចេកវិទ្យាឌីជីថល – ដើម្បីបង្កើនប្រសិទ្ធភាពនិងកាត់បន្ថយការចំណាយ។
- ការប្រើប្រាស់សេវាកម្មពីខាងក្រៅ – អាចជួយកាត់បន្ថយការចំណាយប្រតិបត្តិការ។
- បង្កើនបទពិសោធន៍របស់បុគ្គលិក – ដើម្បីផ្តល់សេវាកម្មប្រកបដោយគុណភាពខ្ពស់។
- ផែនការបរិស្ថានបៃតង – ដើម្បីបង្កើតការងារមានចីរភាព។
ឃ. ចំណុចត្រូវប្រុងប្រយ័ត្ន (Threats)
- ក្នុងស្ថានភាពសេដ្ឋកិច្ចមិនសូវល្អ – ការចំណាយត្រូវគិតភាពចាំបាច់ និងកាត់បន្ថយចំណាយ។
- ការប្រកួតប្រជែងរវាងអង្គភាពផ្សេងៗ – អាចបណ្តាលឲ្យតម្រូវឲ្យមានការកែប្រែយុទ្ធសាស្ត្រ។ បញ្ហាការត្រួតពិនិត្យមិនបានល្អ គ្មានប្រព័ន្ធត្រឹមត្រូវ នាំឱ្យមានកហុសឆ្គងលើការក្រប់គ្រង បាត់គុណភាពប្រសិទ្ធិភាពការងារ។
៣. សំណើសម្រាប់ការកែលម្អយុទ្ធសាស្ត្រ
ក. ការដំណើរការឌីជីថលនិងអូតូម៉ាទិក
ប្រើប្រាស់ប្រព័ន្ធឆ្លាតវៃសម្រាប់ការងាររដ្ឋបាល។
ប្រើប្រាស់ប្រព័ន្ធគ្រប់គ្រងឯកសារលើក្លោដ (Cloud-based systems)។
កែលម្អប្រព័ន្ធគ្រប់គ្រងការបញ្ជារទិញឥវ៉ាន់។
ខ. កាត់បន្ថយការចំណាយ
ស្វែងរកកិច្ចសន្យាជាមួយក្រុមហ៊ុនផ្គត់ផ្គង់ដោយមានការបញ្ចុះតម្លៃល្អ។
ប្រើប្រាស់វិធីសាស្ត្រសន្សំសំចៃថាមពល។
បង្កើតប្រព័ន្ធចែករំលែកសេវាកម្មរួម។
គ. ការរីកចម្រើនសម្រាប់បុគ្គលិក
បង្កើតលក្ខខណ្ឌការងារបត់បែន។
បង្កើនសុវត្ថិភាពនិងបរិស្ថានការងារបានល្អ។
បង្កើតប្រព័ន្ធប្រមូលព័ត៌មានមតិពីបុគ្គលិក។
ឃ. ការផ្គូផ្គងនឹងគោលនយោបាយអង្គភាពនិងសង្គម
ប្រើប្រាស់ស្តង់ដារសម្រាប់ការគ្រប់គ្រង។
គោរពច្បាប់និងបទប្បញ្ញត្តិរលក្ខណ្ឌការងារ។
ជួយគាំទ្រគម្រោងសង្គមនិងបរិស្ថាន។
៤. សូចនាករសមត្ថភាព (KPIs) សម្រាប់វាស់លទ្ធផល
ប្រភេទ សូចនាករ (KPI)
ប្រសិទ្ធភាពប្រតិបត្តិការ ការបន្ថយពេលវេលាចំណាយក្នុងការគ្រប់គ្រងប្រតិបត្តិការ។
ការគ្រប់គ្រងចំណាយ អត្រាកាត់បន្ថយការចំណាយប្រចាំឆ្នាំ។
ការពេញចិត្តរបស់បុគ្គលិក ផ្តល់ពិន្ទុអំពីបទពិសោធន៍បុគ្គលិក។
បទដ្ឋានច្បាប់ ចំនួនការរំលងច្បាប់ឬបញ្ហានិយ័តកម្ម។
បរិស្ថាននិងការអភិរក្សការបន្ថយថាមពលនិងបរិយាកាសល្អ។
សន្និដ្ឋាន
ផែនការយុទ្ធសាស្ត្ររបស់ផ្នែក ការចាត់ការទូទៅ ត្រូវផ្ដោតលើការកែលម្អប្រសិទ្ធភាពប្រតិបត្តិការ កាត់បន្ថយការចំណាយ ធ្វើឲ្យបុគ្គលិកមានភាពសុខដុម និងទាក់ទងទៅនឹងបរិស្ថាន។ ដោយប្រើប្រាស់បច្ចេកវិទ្យា និងយុទ្ធសាស្ត្រចីរភាព ផ្នែកនេះអាចអភិវឌ្ឍន៍បានយ៉ាងមានប្រសិទ្ធភាព។